piątek, 25 listopada 2011

pizza

Ostatnio mam manie na robienie sobie pizzy :D Wzięła się od tego, ze znalazłam w sklepie przepis na ... pizzerinki. Są dobre i jeżeli ktoś chce szybko zrobić też polecam choć ciasto jest dość rzadkie i klejące


















Ja jednak uznałam, że spróbuje własnych sił. Więc zrobiłam własne ciasto i sos.


Przepis :

Ciasto:

1,5 szklanki mąki pszennej
25 g drożdży
0,5 szklanki wody

szczypta soli

2 łyżki oleju
0,5 łyżeczki cukru


sos:

przecier pomidorowy (sos pomidorowe) ja użyłam w kartoniku
sól
przyprawy : majeranek, bazylia, oregano itp co lubicie
czosnek ok 3- 4 ząbków zależy czy lubicie czosnek i ile przecieru dodaliście
1,5 łyżeczki cukru

dodatki: (według uznania)
ser
salami lub inna wędlina
2 pomidory

cebula
1 papryka

pół puszki kukurydzy



Mąkę przesiać dodać cukier, sól, wodę i olej, do
dać drożdże. Ciasto zagniatać przez ok. 15min. Po tym czasie ciasto wyłożyć na blaszce wysypanej mąką, można na chwilkę zostawić, by podrosło. Sos połączyć z czosnkiem i przyprawami. Ciasto posmarować sosem. Warzywa pokroić. Ser część pokroić w paseczki a, kolejna część zetrzeć na tarce. Dodatki wyłożyć na ciasto. Piec w w temp. 220ºC. przez ok. 15min.







3 komentarze:

  1. Bardzo fajne! Nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje.
    Ja zwykle robię szybkie pizze z mikrofalówki na kupionych blatach do pizzy lub lepiej świeżutkich cebularzach... :)
    Pozdrawiam
    Sol
    http://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z okazji Świąt Bożego Narodzenia
    dużo szczęścia i słodyczy
    każdy z Dwóch Włóczykijów
    Ci dzisiaj szczerze życzy! :)

    OdpowiedzUsuń